Kaji Selidik Carousell Dalam Peningkatan Penggunaan e-Wallet Di Malaysia

Assalamualaikum dan salam sejahtera warga alam maya…

Carousell, sebuah pasaraya iklan terbesar yang semakin popular dan pesat berkembang hari ini telah menjalankan kaji selidik dalam aplikasinya secara sukarela mengenai e-wallet dan pengguna Malaysia sudah mendapati terdapat kumpulan yang menyimpan lebih daripada RM250 dalam e-wallet mereka. Hal ini menunjukkan yang terdapat segmen yang besar dalam penggunaan e-wallet secara kerap.
 “We present an analysis of our Malaysian users’ fascinating perception and usage habits of e-wallets, from how many are using them to the amount of float they keep on them. We also look at some of the more popular e-wallets including, GrabPay, Touch n’ Go eWallet and Boost,” said Tang Siew Wai, Country Head of Carousell Malaysia.
 

  • Lebih 50% daripada Carousellers adalah pengguna E-wallet
  • GrabPay, Touch n 'Go eWallet, dan Meningkatkan Pek
 
Mengenai Carousell

Carousell adalah pasaran iklan terbesar yang melaksanakan jualan semudah mengambil foto, dan membeli semudah dengan berbual. Dilancarkan pada Ogos 2012, Carousell bermula di Singapura dan kini mempunyai tujuh pasaran di seluruh Asia. Dengan lebih daripada 171 juta penyenaraian, kami adalah salah satu pasar di dunia yang paling pesat berkembang di Asia Tenggara, Taiwan dan Hong Kong, dan disokong oleh Rakuten Ventures, Sequoia India, 500 Startups, Golden Gate Ventures, DBS dan EDBI. Di Malaysia, Carousell mempunyai pelbagai produk dalam 34 kategori, termasuk fesyen & kecantikan, alat gaya hidup dan fesyen muslimah. Muat turun aplikasi untuk iOS atau Android, dan lawati www.carousell.com untuk maklumat lanjut.

No comments