Jom Menonton Teater Dalam Bentuk Tarian Ballet

Assalamualaikom dan salam sejahtera hari ini Kocai nak kongsi sedikit pengalaman pada peminat-peminat Teater dan tarian ballet. Pada 15 Disember 2017 satu pementasan teater telah di adakan di Damansara Performing Arts Center (DPAC), Damansara Perdana pada jam 8.30 malam


Pementasan yang telah diadakan oleh kumpulan tarian ballet DANZE ACADEMY yang bertajuk "ENCHANTED FOREST". Sebuah jalan cerita yang pasti menarik hati penonton-penonton yang hadir ke dalam pementasan pada malam itu. Persembahan yang di lakukan oleh D'DANZE ACADEMY dengan kerjasama D'DANCE CENTER dan TARIAN POINTE.
                  

Kisah dalam ENCHANTED FOREST ini merupakan hasil daripada pengarahnya sendiri iaitu Dianne Yap dan Ooi Mee Kian dan turut dijayakan oleh seramai 139 penari yang berusia dari 4 tahun sehingga 22 tahun. Para pelajar dari kelas tarian D'DANZE ACADEMY juga dapat merasai pengalaman berada di atas pentas dan di hadapan khalayak ramai dengan tarian bergenre outside ballet.



Echanted forest: The Story


Kisah seorang kanak-kanak yang bernama Jamie yang telah melanggar arahan untuk tidak membuka sebuah kotak misteri. Ketika kotak misteri dibuka keadaan telah berubah kepada asal, untuk membetulkan keadaan Jamie telah dibawa ke suatu tempat yang tidak diketahuinya, Jamie telah dibawa ke Echanted forest dan di situ bermulalah pengembaraan Jamie.


Jamie harus mencari 5 jenis permata yang berada didalam alam misteri itu, berbagai halangan yang harus ditempuhi oleh Jamie untuk mendapatkan kelima-lima permata itu. Berkat kesabaran, keberanian, kekuatan dan ketabahan akhirnya Jamie mendapatkan kesemua permata dan memulihkan keadaan seperti sedia kala.



Synopsis:

 The chest in the corner must never, ever be opened.

 Everybody knew that. I knew that. But nobody knew why. Why shouldn't the chest be opened? what lay inside? Was it treasure? Toys? somebody's secret candy stash

I had to know... I had to peek inside

Whossh! - All of a sudden i felt cold, chilled to the bone. And then i was terrified. several dark figures loomed before me, and... and they waren't human! The first three intruduced themselves and the Ailment - Poverty, Sickness and Depression - then another five claimed to be the vice - Hatred, Pride, Desire, Indolence and Cowardice. They taunted me, saying that i had freed them to plague the human world. I tried to close the lid of the chest to stop them. But it was too late. They had slithered out the window and disappeared into the night.

What have i done! As i sobbed and sobbed, another little creature appeared - it was a pixie. It pacified me and told me that there was a remedy to rectify things. I had to be brave and to venture into the Echanted Forest, and seek the five jewels. This was my only chance.

So here i am, in a strange new world that I've never seen, searching, searching...

"When you think all is lost, when all is dire and bleak, there is always hope."

- Pittacus Lore


ENCHANTED FOREST telah belangsung pada
15 November 2107 jam 8.00 malam
16 November 2017 jam 2.00 petang
17 November 2017 jam 8.00 malam


Pada sesiapa yang mempunyai masa boleh datang ke Damansara Performing Art Centre (DPAC) di akhir tahun 2017 untuk memberi semangat kepada pelajar-pelajar yang terlibat di dalam pementasan. 


Tiket boleh di dapati dengan harga RM 98 dan RM 68 tiket pelajar boleh dapatkan dengan harga promosi beli 10 percuma 1


Maklumat lanjut boleh layari www.dpac.com.my atau hubungi di talian 03 - 4065 0001 .

4 comments:

  1. WoW!!! Cerita yang menarik untuk ditonton.. Lebih-lebih lagi kanak-kanak...

    ReplyDelete
  2. Pergghhh...mantap seyyhhh... Bro Kocai dah hebat

    ReplyDelete